Filma med Canon EOS 450D

Eftersom jag inte hittar min webbkamera som jag skulle göra en review om, tänkte jag att jag skulle visa er hur man filmar med en systemkamera. Jag har en Canon EOS 450D, som man egentligen inte använder för att filma med. Många säger att man inte kan filma med en 450D.. Yes, u can! Allt kameran behöver är en funktion som heter LiveView för att en kamera ska kunna filma.

Vad du behöver för program till datorn innan du kan filma är:
EOS Movie Recorder som finns att hämta här > http://sourceforge.net/projects/eos-movrec/

1. Ladda ner och installera, funkar både på Windows PC och Mac.

2. Koppla in kameran till datorn med USB kabeln du fick med kameran.

3. Starta programmet EOS Movie Recorder

4. Sätt igång kameran och filma genom programmet.



Såhär ser programmet ut på skrivbordet tillsammans med nedladdningen



Här var min kamera inte ansluten till datorn, men när den väl är så kan ni se bild från kameralinsen.


Såhär kan det se ut:

 

 


Kommentarer
Postat av: santiago Munez

snygg kamera faktiskt nu när ja läste om den på nätet :) många funktioner.



angående glassen igår kan man säga jag blev blåst då :P jag ska stor handla lite ikväll på ICA, skall se om jag kan hitta din 2 litare för 60 kr ;) tack för tipset och bilderna....

2011-03-24 @ 12:29:12
URL: http://santiagomunez.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0