Lite ny kamerautrustning

Har precis beställt hem lite tillbehör till min kamera.
Det blev 3 nya kamera filter och ännu en reflexskärm.

1.
Close-up +4
2. Close-up +10
3. Skylight filter
4. Reflexskärm (5 i 1) 56 cm

Dessa filter är endast passande till mitt nya objektiv, vilket kommer vara det jag kommer använda mig mest av framöver. Reflexskärmen jag har nu är inte lika bra som den jag beställde in nu, så det ska bli skönt och få en bättre.. och billigare för den delen!

Det tråkiga är ju att man inte kan gå utomhus, för snön når upp till knäna.. fotona blir i stort sett bara vita, sålänge du inte närbildsfotar något speciellt. Porträttfotografering är väldigt begränsat, kallt ute, snätäcken överallt, blir mörkt redan kl 4 :/ näe, det är inge kul! Blir ju lite galen på det. Så därför, bara för att få fota NÅGONTING, funderar jag på att dra till Kolmårdens tropicarium så fort jag fått mina nya kamerafilter. Funderar även ut lite porträtt i stadsmiljö.. bra platser osv. Får försöka hinna med några personer nu i veckan :) får se hur det går!


Fiskar

risig bild, de borde uppdatera med nya? :/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0