Jag blir så arg!

Folk som sitter och generaliserar, drar alla över en och samma kam kan ta och kyssa mig i röven!
De sitter och smutskastar hela folkslag, fast det kanske bara gäller någon speciell person! Det värsta av allt är ju att de flesta egentligen inte hatar för någon anledning överhuvudtaget, de bara antar och går efter vad andra säger. Man kan ju inte göra annat än att skratta åt deras okunskaper och omogenhet. Jag kan erkänna att jag förr kunde överdriva min ilska på personer, men jag generalierar aldrig! Jag har lärt mig och jag vet att det är fel. Bara för att jag ogillar någon behöver det inte betyda att jag ska smutskasta hela personens folkslag och få för mig att alla är sånna? Helt sjukt egentligen. Det finns ju vissa som har hat mot folkgrupp p.g.a. krig och historia, men snälla.. hela befolkningen va inte i krig och jag kan slå vad om att det finns dem från "motståndarsidan" som inte har hat mot er och vill samma sak som ni. En rasgrupp, folkslag är inte EN person, och inte heller EN åsikt.

Och ni som smutskastar en folkgrupps namn utan anledning, hade jag pungkulor skulle jag be er att *#!%!@ !
Dagens utbrott? Yes.


Kommentarer
Postat av: elin

haha var kom detta ifrån? men du har rätt! :-)

2010-07-04 @ 22:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0