En dröm om.. min dotter?

Det var en konstig men underbar känsla jag fick då jag drömde om den här flickan. Hon fick mig att somna om flera gånger för att drömma mer, veta mer. Vem var hon? I min dröm var hon min dotter. Hon gick runt i blöja, hoppade runt och var lite hyperaktiv tills hon ramlade och fick en fallande låda på munnen. Munnen började blöda men hon grät inte. Inte förrän jag sa åt henne att hon kommer att tappa sin tand. För att lugna ner henne satte jag mig i soffan med henne liggandes på mitt bröst och hennes huvud vilade på min axel. Klappade henne på ryggen tills hon somnade. Där slutade den ”första delen av drömmen”. När jag sedan somnade om och började drömma igen, så var hon redan 4 år. Jag hämtade henne på dagis som konstigt nog låg i maxi butiken. När jag sedan kom in till dagiset såg jag barn ligga på sänghyllor. Hur kunde mat låta sina barn stanna här? Förutom mitt barn, som satt med läraren och målade. Fick genast en känsla av att hon inte var som alla andra. När jag kom fram till henne, tittade hon upp på mig och jag såg att hon var min dotter. Hon var himla lik mig. Jag fick direkt känslan av att hon var min dotter, utan tvekan. Hon frågade mig. ”Vad gör du här?”. Jag svarade ”Jag ska hämta dig såklart?” Med världens leende på läpparna sa hon ”Ska du hämta mig?” Sedan så gick vi, när läraren plötsligt tog tag i min arm och ville säga något. ”Din dotter är verkligen något speciellt, hon är inte som alla andra”, ”Hon är jätte söt och väldigt snäll”. Jag log och gick därifrån. Bad min dotter hålla mig i handen för det var mycket folk utanför i affärerna. När jag vaknade hade jag en underbar känsla i magen! Vad betyder denna dröm?

Har drömt om mina barn totalt 3 gånger. Men denna dröm handlade bara om min dotter. De andra drömmarna har jag haft en liten pojke och en flicka. De satt i badkaret medan de stänkte vatten på mig och Ermin. I drömmen hann jag säga en sak innan jag vakna: ”Sluta stänka vatten på mamma och pappa”.

Jag undrar vad de här drömmarna betyder? Vissa menar att det är barndomsminne från min egen barndom eller att min dotter ska vara mig själv. Men i dom fallen så är det jag själv som ska vara barnet. I mina drömmar är jag mamma, inte barnet själv. Har ingen aning om vad mina drömmar betyder, men jag vet att jag mår bra av att drömma om det. Längtar.


Kommentarer
Postat av: jemila

Shhiit cristaaal, tror inte de e bra när man drömmer om barn...och vatten betyder ju tårar :s

2010-01-30 @ 00:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0