FOTOTIPS: Vinklar

Ett tips till er som vill veta hur man gör en "tråkig" bild intressant!
Det har dels med kompositionen att göra (placera inte ditt huvudmotiv i mitten av bilden) och dels med vinkeln att göra! Låter bilderna tala för sig själva.







Nu när jag tittar på den första bilden vill jag bara RADERA den, eftersom den har så många fel! Det tråkigt att se en gitarr rakt framifrån, utan vinkel eller detalj i fokus. Det är också irriterande att ha störande motiv som skär i bildens kanter, åh! med andra ord, en helt "vanlig" bild.

Den andra bilden däremot blev snygg just för att jag ställde mig närmare, att få med hela motivet är inte alltid viktigt! Jag vinklade på kameran, ändrade kroppsposition, ställde in skärpan och viola! Ingen perfekt bild, men ett bra exempel på hur stor skillnad vinklar och positioner kan göra. Minns vissa gånger under fotosessioner jag fotat att personer skrattar åt mig när jag ställer mig i mina knasiga positioner, ligger och rullar runt i gräs, hoppar upp i träd osv. ! Det är helt enkelt för jag vill få det bästa utav bilden! Vilken skillnad!


          * La ni märke till min felstavning av Voila! Haha, tycker det låter så kul med Viola! Så det får stå kvar ;)


Kommentarer
Postat av: Merry

En bild jag kan måla av:P den nederta av de två:P thaanks:D

2010-12-12 @ 17:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0