Spread your wings and fly, Butterfly.

Ibland förstår jag inte varför jag kan bli så känslig när det gäller djur. Dom är så söta och oskyldiga att jag bara blir sur så fort någon änns försöker skada ett djur. Dock gillar jag inte insekter, speciellt inte när dom är inomhus. Dom kan faktiskt få mig att skrika till många gånger, haha (a) Eftersom vi haft balkongdörren öppen 24/7 så kan många insekter ta sig in. Har sett spindlar på golvet. Men vet ni vad? Jag dödar dom inte, jag fångar dom i en burk och sedan släpper ut dom oskadda :) Fast jag måste erkänna att jag kan döda flugor och andra småkryp om dom är störande. Idag, när jag oc´h älsklingen var på väg ut så säg jag, då vi var ute på gården, att en fjäril fastnat på mattan som låg på balkongbordet. Vi var precis på väg att åka ner till stan fast jag bestämde mig för att springa upp igen och släppa ut stackaren. När jag sprungit upp och ville låta den flyga iväg så stannade den i min hand i flera minuter! Jag kunde till och med gå in med den i lägenheten för att hämta kameran, haha. Fjäril till husdjur? Vacker var den iaf, och efter att jag blåst och rört lite vid den i flera minuter så flög den iväg :) Sedan åkte vi in till stan där det var nyckelpigsinvasion. Vi såg nyckelpigor överallt! På marken, på våra kläder, runtom oss.. överallt! Antar att det är någon slags parningssäsong för dom. Som jag själv sa: Shit, det är deras "fucking-season".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0