irriterande? JA!

Idag i skolan hände något som gjorde mig så irriterad. Vi hade naturkunskap, sista lektionen för dagen, där vi sitter och diskuterar en tidningsartikel som handlar om rökning. Vi alla diskuterar och framför våra åsikter, berättade lite om sånt man själv varit med om osv. Då jag hade någonting och säga:

Jag: En gång så sa den doktorn att hon kunde röka fö............
Läraren: NEJ NEJ! de tror ja inte en sekund på, det stämmer inte alls.. en läkare som rekommenderar någon att röka?

man bara, HALLÅ? sen när får man inte tala till punkt? Vad vet han om det, ska jag sitta där och ljuga om det eller vadå? Läkare som rekommenderar någon att röka? Följer en polis alltid lagarna? Helt seriöst, jag stör mig riktigt hårt på lärare som alltid tror sig veta bättre! och det kändes som att han på något sätt hånade mig eftersom han log och kollade på alla andra elever som om han behövde bekräftelse. Jag blev så jävla sur att jag inte äns kollade honom i ögonen, alla ville veta vad jag hade att säga och sa hela tiden: fortsätt fortsätt! jag vill höra! ni kan inte förstå situationen. Jag var arg, alla verkade tycka synd om mig och de gör att man automatiskt blir lite ledsen. Läraren bad om ursäkt, men såg inte ut som det var en riktig ursäkt. Han försökte hela tiden få ögonkontakt med mig och jag vände alltid huvudet när han gjorde det. Så säger han: Men cristaaal! *små ler* de va inte meningen* så svarade jag bara: jag bryr mig inte *små ler tillbaka*

Melissa hade rätt, de här skulle få mig på dåligt humör senare också.. Det är inte första gången jag haft problem me den här läraren, nej nej. Det är inte första gången han ber om ursäkt för hans otrevliga uppförande. Lika bra att vänja sig?



Bara för att du är lärare behöver det inte betyda att allt du lär är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0