bort med bananflugorna!

Har kollat up hur man blir av med dom där jävla bananflugorna!
Skit jobbigt att ha dom flygandes runt hela tiden, slängde sopor & allt igår, but they're still there!
Men, muahaha.. Läste att man kunde få dom att försvinna genom att ta ett glas eller liten skål.. jag tog en liten skål som vi inte använder, känns inte fräscht att dricka ur ett glas där flugorna dött i, haha..

                                                             FÖRE



                                                           EFTER



Haha, måste säga att jag på något sätt känner mig lite taskig, haha! men läste att dom dör efter 20 dagar..
sånt man får leva med, orkar inte ha dom i mitt kök :)
Det här va ungefär efter 1 timme det låg 7 flugor i, finns säkert mer.. får vänta lite till, haha.

Men om ni också har bananflugor hemma så, fyll lite vatten i en skål..
- Häll i lite diskmedel
- Vinäger & socker (om ni har)
blanda i vad som fan, dom dras väll till allt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0